Saturday, 8 September 2012

PELAJAR TUNJUK PUNGGUNG TAMPIL MINTA MAAF!!!

salam semua, budak biadap nak mohon maaf kat PM. Agak-agak lah bro biadap sampai macam tu!!!




Pelajar kolej swasta Muhammad Ammar A Rahman, 19, yang melondehkan seluar menghina Perdana Menteri semasa malam Ambang Merdeka baru-baru ini, secara peribadi memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan seluruh rakyat Malaysia.

 Katanya, dia menyesal apa yang dilakukan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan sedemikian. "Saya tidak dibayar oleh mana-mana pihak," kata beliau pada satu sidang media di sini, petang ini. Dia juga berkata, segala apa yang dilakukannya pada malam 30 Ogos adalah atas kerelaan sendiri tanpa dipengaruhi mana-mana pihak. "Saya sedar apa yang saya lakukan ini satu kesilapan. Saya juga berjanji pada diri sendiri, saya tidak akan mengulanginya di masa hadapan,” katanya dengan wajah tenang di hadapan pihak media di rumahnya, di sini.

 Menurutnya, dia juga memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya Najib atas perbuatan biadabnya dan jika diberi peluang, dia bersedia bertemu pemimpin negara itu untuk memohon maaf secara peribadi. “Sekiranya dikenakan tindakan undang-undang, saya juga terima dengan reda," katanya. Mengimbas kembali kejadian malam 30 Ogos lalu, Muhammad Ammar berkata, dia langsung tidak merancang ke Dataran Merdeka kerana pada asalnya bercadang untuk pulang ke kampung. "Saya bertukar fikiran apabila menerima pelawaan rakan," katanya. Bagaimanapun dia menafikan tindakan yang dilakukan dipengaruhi atau dibayar oleh mana-mana pihak. "Apa yang saya lakukan adalah semata-mata kerana kesilapan diri sendiri. Saya seperti orang tidak sedar semasa melakukannya, bukan dipengaruhi atau dibayar sesiapa," jelasnya.


 Muhammad Ammar dalam pertemuan dengan media semalam turut memohon agar gambarnya tidak lagi disebarkan di Internet, selain merayu agar anggota keluarga, terutama ayahnya tidak diganggu dengan sistem pesanan ringkas (SMS) berbaur cemuhan. “Saya yang bersalah, bukan ayah atau keluarga saya. Tolonglah, jangan salahkan kedua ibu bapa saya," rayu Muhammad Ammar. Menurut bekas penuntut tahun dua program Diploma Multimedia Kreatif Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetics ini, ada bloggers yang menyebarkan kisah tidak benar mengenai dirinya.


 "Daripada 10 bloggers yang menyiarkan kisah saya, hanya dua yang benar dan boleh dipercayai. “Ada di antara mereka menuduh saya mempunyai kaitan dengan kongsi gelap, sedangkan itu tidak benar," katanya - SINAR

Wednesday, 5 September 2012

SUNGGUH BIADAP!!!



salam semua, apa khabar? KB sungguh kecewa dengan makhluk-makhluk yang kurang ajar ini! KB cuma khuatir peristiwa 13 Mei berulang kerana puak-puak ni tak pernah belajar dari sejarah! sejarah pun puak-puak ni nak tukar.

1. Penyapu gergasi diarak sekeliling Kuala Lumpur!!!



KB dan seluruh rakyat Malaysia sayang akan keamanan dan keharmonian negara. Sudah lah makhluk-makhluk pembangkang, jangan kucakacirkan Malaysia!


Tuesday, 4 September 2012

TAK AKAN MELAYU HILANG DI DUNIA!!!

salam semua. KB suka ambil petikan ini daripada Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad.








1. Kata Hang Tuah “Tak akan Melayu hilang di dunia.” Dapatkah kata-kata keramat ini menentu yang Melayu tak akan hilang di dunia?

2. Di Singapura kerana tidak ada lagi sekolah Melayu dan bahasa penghantar di sekolah-sekolah di Republik itu ialah Inggeris dan China; segala urusan rasmi dan tidak rasmi menggunakan Bahasa Ingggeris atau China, maka orang Melayu sudah pun tidak menggunakan Bahasa Melayu. Mereka menggunakan Bahasa Inggeris walaupun semasa bercakap dengan anak pinak, keluarga dan kawan-kawan Melayu.

3. Budaya, adat istiadat Melayu juga terhakis. Yang tinggal hanyalah agama Islam mereka.

4. KeMelayuan mereka sudah tinggal separuh. Kita boleh ramal yang hakisan keMelayuan mereka akan berterusan sehingga akan hilanglah Melayu di Singapura.

5. Di sebelah utara pula kita dapati orang keturunan Melayu yang tidak dapat bertutur kata dalam Bahasa Melayu. Mereka Islam dan bangsa rasmi mereka ialah Thai. Maka hilanglah juga Melayu disitu.

6. Tetapi di Malaysia juga kehilangan Melayu sedang berlaku. Ada anak muda Melayu yang tidak lagi ingin dikenali sebagai orang Melayu. Mereka orang Malaysia. Ada pula yang hanya akui mereka orang Islam dan tidak perlu dikaitkan diri mereka dengan kaum Melayu.

7. Tetapi yang akan menghilangkan Melayu di dunia ialah dakwaan bahawa sesiapa yang bercakap berkenaan dengan bangsa Melayu, mereka akan dituduh “racist”. Oleh itu orang Melayu sudah tidak lagi berani menyebut perkataan Melayu kerana tidak mahu dituduh “racist”.

8. Kasihan Hang Tuah. Besar kemungkinan kata-katanya tidak lagi akan menjadi kenyataan. Demikianlah apabila kita bergantung kepada kata-kata hikmat untuk nasib kita, akhirnya akan hilang hikmatnya.

oleh: Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad

Sunday, 2 September 2012

RAHSIA UNDANG-UNDANG LOMPAT PARTI!!!



Salam semua,


BACAAN POLITIK: HAJI HADI MEMELUK ERAT MENJELANG PRU13


 DAP melalui Karpal Singh mencadangkan satu undang-undang baru yang dikenali Undang-Undang Anti Lompat, bertujuan menghalang YB-YB Pakatan Rakyat khususnya dari PAS dan PKR daripada melompat kepada BN.

 Karpal sudah dapat membaca dan mencium Agenda Hj Hadi dan YB Nasharudin. Karpal dan DAP tahu selepas sahaja PRU13, kemungkinan besar kumpulan-kumpulan YB Nasharudin dan HJ Hadi melompat ke kem BN sudah pasti akan berlaku.


 Pertemuan demi pertemuan kumpulan YB Nasharudin dengan DS Najib dan pemimpin tertinggi UMNO mengesahkan kerjasama UMNO dan PAS di bawah telunjuk HJ. Hadi/YB Nasharudin.



 DUA TANGAN HAJI HADI MENERKAP SATU TANGAN DS NAJIB 


 Kita hanya mengharapkan agar YB Nasha tidak dipecat pada 9 September ini. Dan kita juga berharap YB Nasha akan dicalonkan pada PRU13 nanti, dan seterusnya kumpulan-kumpulan Ulama Pas mesti dicalonkan dengan banyak berbanding caloncalon Sekular seperti Mahpuz, Husam, Mat Sabur dan M. Nizar. Kumpulan-kumpulan Sekular Pas ini lebih condong kepada Dap dan Anwar.


 Maka itu, ahli-ahli Pas mesti menghalang kumpulan-kumpulan Pro DAP dan Anwar menentukan calon-calon mereka.


 Haji Hadi yang mewakili team Ulama seperti Haron Din, YB Nasha, Mustapha Ali, Harun Taib, Taib Azamudin mesti diberi peluang menjadi calon.


 Inilah ketakutan DAP dan Anwar, maka mereka mencadangkan Undang-Undang Anti Lompat. Perpaduan memang bukan kerja yang mudah, namun usaha ke arah itu sedang berjalan. Adakah kamu tidak menyedarinya?



 DS NAJIB MEMBALAS MESRA TANGAN HAJI HADI


 Pertahankanlah YB Nasha dan Hj Hadi!!! Jangan biarkan mereka disingkirkan.



 ***emel dari Ahli PAS Terengganu.

Saturday, 1 September 2012

BARUA HEPA UniSZA MULA BERAKSI!!!

Salam semua, apa khabar? Selamat menyambut kemerdekaan yang ke-55 kepada semua rakyat Malaysia! WE LOVE MALAYSIA!

 seperti yang kita tahu, pilihanraya kampus (PRK) semakin hampir. Bagi yang tidak tahu PRK adalah proses pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) universiti. Yang menariknya, KB dengar UniSZA nak bubarkan CARETAKERS walaupun hakikatnya CARETAKERS ini tidaklah perlu dibubar kerana MPP pun sudah dibubarkan sebelum ini. Seluruh warga universiti masih menunggu tarikh yang bakal diumumkan oleh HEPA. UniSZA berdepan dengan pelbagai masaalah satu persatu dan KB melihat CARETAKERS dan pihak pucuk pimpinan pentadbiran UniSZA tidak dapat menangani masaalah ini dengan baik dan bijak. UniSZA mempunyai masaalah dalaman yang semakin kritikal untuk PRK kali ini antaranya:

 1. Pemilihan Jentera PRK
2. Calon MPP


 KB dapat informasi calon dan jentera PRK hanya tangkap muat oleh barua HEPA untuk penuhkan kerusi yang ada. Yang KB khuatirkan adalah kredibiliti yang ada pada CALON HEPA yang akan dipertandingkan. So paham-paham je lah kalau CALON pun tangkap muat sahaja. Calon HEPA sebelum ini pun tak dapat menunjukkan kepimpinan yang baik dan menyampaikan suara mahasiswa kepada pihak atasan universiti, apatah lagi calon yang di tangkap muat OLEH HEPA. Presiden dan MPP yang lain hanya menjanjikan bulan dan bintang tetapi tidak dilaksanakan.

*KB hanya khuatir dengan nasib mahasiswa jika perkara ini berlaku. Ini untuk masa depan bersama. Nasib mahasiswa perlu dibela.

Thursday, 30 August 2012

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 55!








SELAMAT HARI MERDEKA YANG KE-55 MALAYSIA!!!
MARI KITA SAMA-SAMA HAYATI ERTI KEMERDEKAAN YANG SEBENAR!!!

30 TRAK DUIT SYILING UNTUK APPLE!!!

salam semua,

Memang sangat lawak apabila Syarikat Samsung bayar saman guna duit Syiling. Sebelum ni, samsung telah kalah saman akibat meniru paten produk apple dan kena bayar USD 1 Billion. Akibat dari perbuatan itu, samsung memilih cara terbaik dan paling menyusahkan didunia untuk membayar saman dengan menghantar wang syiling 5 Sen kepada Apple. Ini pasti sangat menyakitkan hati syarikat Apple. Apapun caranya, pembayaran tetap dibuat seperti yang diarahkan.


http://1.bp.blogspot.com/-_qKTheOuboM/UD2yxQWAiMI/AAAAAAAAAg4/o7yuU9ZLF6U/s320/1069640_0.jpg

 Petikan Akhbar


 Lebih daripada 30 trak yang dipenuhi dengan syiling 5 sen tiba di ibu pejabat Apple di California. Pada mulanya, pengawal keselamatan yang melindungi kemudahan menyangka ia dialihkan ke tempat yang salah, tetapi beberapa minit kemudian, Tim Cook (Ketua Pegawai Eksekutif Apple) menerima panggilan dari Samsung Ketua Pegawai Eksekutif menjelaskan bahawa mereka akan membayar $ 1000000000 dolar untuk denda baru-baru ini dengan yang diutuskan terhadap Selatan syarikat Korea dengan cara ini. Apa yang lucunya adalah dokumen yang ditandatangani tidak menetapkan kaedah pembayaran tunggal, jadi Samsung berhak untuk menghantar kepada pencipta iPhone sedolar bilion seperti yang mereka fikirkan terbaik.


 Lee Kun-Hee berkata, ia adalah taktik kotor, menyebabkan Pihak Apple sakit kepala kerana mereka perlu untuk memohon untuk mengira semua wang itu, dan memeriksa jika ia adalah lengkap dan cuba untuk mencari bank bagi mengira semua duit yang telah dihantar oleh pihak Samsung. Lee Kun-hee, Pengerusi Samsung Electronics, memberitahu media bahawa, syarikat itu tidak akan takut oleh sekumpulan “Geeks dengan gaya” dan bahawa jika mereka mahu bermain kotor, mereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya.


 Anda boleh menggunakan syiling anda untuk membeli minuman di mesin sedikit untuk hidup atau mencairkan syiling untuk membuat komputer, itu bukan masalah saya, saya sudah membayar mereka dan memenuhi undang-undang. Sejumlah 20000000000 syiling, telah disampaikan dan berharap untuk menamatkan persengketaan pada minggu ini.


 Ini mungkin cara paling kreatif yang pernah dibuat oleh syarikat gergasi samsung untuk membayar saman.



 Sumber: Samsung Bayar Saman Guna Duit Syiling Kepada Apple | melvister.com

Monday, 27 August 2012

SEMARAKKAN MERDEKA DENGAN TWEET ANDA!!!

salam semua,


Menarik untuk rakan-rakan KB yang kaki tweet, kelainan yang menarik bersempena ulang tahun kemerdekaan ke 55 tahun ini, @TwtUpMerdeka #Merdeka55 bagi memecahkan rekod dunia serta menempa nama dalam Malaysia Books of Records.

2 kategori iaitu:

Kategori A: Perhimpunan pengguna Twitter terbesar di dunia

Kategori B: Jumlah tweet terbanyak dalam tempoh 1jam dengan menggunakan hashtag #Merdeka55 Rekod ini akan berjaya sekiranya berjaya mengumpulkan: 1. 10,000 pengguna Twitter 2. 20,000 tweets dalam masa sejam menggunakan hashtag #Merdeka55

 Kategori A (Berhimpun + Bertweet) 31 Ogos 2012, 8.00 Malam Stadium Nasional Bukit Jalil


 Kategori B 31 Ogos 2012, 8.15 – 9.15 Malam Di mana sahaja anda berada


 Menarik bukan? Untuk mendaftar, sila klik SINI. Untuk lebih info, boleh follow @TwtUpMerdeka atau like fan page 55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati . Sebarang persoalan juga boleh diemailkan kepada twtupmerdeka@gmail.com Apa lagi, daftarlah sekarang & hebahkan.

*sumber Mahasiswa Utara

Wednesday, 15 August 2012

SUASANA MALAM RAMADHAN DI MESIR 2010!!!

salam semua,
KB teruja melihat suasana sebegini di Mesir,




mari kita sama-sama renugkan.

PELAJAR UNISEL TERABAI: MANA "MAHASEWEL", MANA ADAM ADLI & KHALID ISMATH???

salam semua,

 Pelajar Unisel Terabai: Mana Pejuang Mahasiswa, Mana Adam Adli & Khalid Ismath??

 Kemelut terkini yang berlaku Unisel baru-baru ini yang menyebab pelajar tidak dibenarkan menduduki asrama sehinggakan segelintir pelajar terpaksa menjadikan ruang kaki lima Dewan Biru bersebelahan pejabat Jana Niaga Sdn Bhd dan surau asrama sebagai tempat berteduh sebagai satu yang amat memeranjatkan dan tidak wajar berlaku.

 Pengerusi Sekretariat Anak Muda Negeri Selangor (SERANG), Budiman Mohd Zohdi berkata, kita melihat kebajikan dan keselamatan pelajar tidak diutamakan pihak pengurusan Universiti, bagaimana sebahagiannya terpaksa pulang dan sebahagiannya terpaksa dihalau balik disebabkan ruang penginapan yang tidak dapat dimasuki. “Persoalan kepada perkara ini, mana perginya pejuang-pejuang mahasiswa yang mereka nobatkan seperti Khalid Ismath, seperti Adam Adli yang bersungguh-sungguh memperjuangkan isu-isu yang berkaitan mahasiswa.

 Kenapa bila isu yang berkaitan dengan isu Unisel, mereka diam dan jadi bisu. Ini yang kita lihat bagaimana sebahagian mahasiswa ini menjadi alat kepada pihak pembangkang secara membuta-tuli memperjuangkan isu-isu mahasiswa tanpa mereka sedari sebenarnya dalam masa yang sama mereka tidak memperjuangkan isu mahasiswa itu sendiri,” ujarnya mengulas sikap mendiam diri sesetengah ‘hero mahasiswa’ yang sebelum ini hebat memperjuangkan isu pendidikan seperti kempen mansuhkan PTPTN dan kempen pendidikan tinggi percuma yang pernah diterajui Adam Adli satu ketika dulu.

 Tambahnya, kita minta kerajaan negeri Selangor pimpinan kerajaan pakatan berhenti dari memperalatkan mahasiswa. “kita tidak mahu kalau kena pada mereka masalah itu, mereka pendam dan tidak memperjuangkan isu mahasiswa,”ujarnya yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sungai Besar.




CUBA KOMEN SIKIT "KONONNYA PEJUANG MAHASISWA" TU??

Sunday, 12 August 2012

@anwaribrahim KRISIS AIR SELANGOR: AUTA LAWAN FAKTA (BHG 1)!!!

salam semua, hari ni KB nak update pasal Krisis Air Di Selangor!




1. Banyak spekulasi telah dibuat mengenai isu air di Selangor.

2. Ada yang mengatakan bahawa benar, sedang berlaku satu krisis air yang agak kritikal. Ada juga yang mengatakan bahawa ia cuma satu permainan politik untuk menggagalkan kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan TS Khalid Ibrahim.

 3. Tetapi setelah mendengar sendiri penjelasan yang dibuat oleh pihak Puncak Niaga dan lawatan ke Loji Rawatan Air Sungai Langat di Batu 10, Hulu Langat, banyak pencerahan dapat dibuat dan dikenal pasti. Latar Belakang

 4. Loji Rawatan Air Sungai Langat beroperasi di bawah seliaan Puncak Niaga.

5. Mereka memproses air mentah untuk dijadikan air terawat supaya boleh digunakan oleh orang ramai.

6. Air yang diproses akhirnya akan dijual kepada pihak Syabas. Syabas pula akan menyalurkan air ini kepada isi rumah di kawasan-kawasan tertentu.

7. Loji Rawatan Air Sungai Langat memproses air untuk dibekalkan kepada kawasan Selatan Selangor termasuk Kuala Lumpur.

8. Loji ini secara rekabentuknya mampu memproses 386 MG (million gallon) setiap hari. Tetapi kini beroperasi sehingga 460-470 MG setiap hari, bermakna loji ini beroperasi pada tahap 121% keupayaan. Krisis Air

 9. Krisis air ini berlaku apabila loji ini tidak dapat memenuhi permintaan pengguna atas dasar kapasiti sudah mencapai tahap maksima.

10. Dengan pertumbuhan ekonomi negara yang semakin pesat ini juga menyebabkan kadar penggunaan air bertambah dari masa ke semasa

11. Kadar pertambahan penduduk menyebabkan kadar penggunaan air juga bertambah.

12. Dengan kapasiti yang sedia ada, penggunaan air semakin tinggi tetapi prasarana masih pada keadaan 3, 4 tahun yang lampau.

13. Antara tugas Syabas adalah untuk menasihatkan kerajaan negeri tentang krisis air 3 TAHUN sebelum berlakunya krisis tersebut.

14. Permohonan telah dibuat oleh Syabas dan sudahpun diluluskan oleh kerajaan pusat tetapi belum diluluskan oleh kerajaan negeri sehingga kini. Untuk membolehkan loji baru dibina memerlukan persetujuan daripada kerajaan negeri.


 Menjawab Spekulasi

 Kenyataan I : “Air di empangan tinggi, mana ada masalah air!”

 Jawapan : Air di empangan memang tinggi, tetapi masalah bukan bekalan air mentah, tetapi air terawat. Analogi mudah; sebuah ladang lembu mempunyai 5,000 ekor lembu tetapi tukang sembelihnya hanya ada seorang. Kemampuan untuk mengeluarkan daging ke pasaran terletak kepada tukang sembelih dan bukannya berapa banyak lembu yang ada.

 Kenyataan II : “Sepanjang tahun hujan, bekalan air mesti mencukupi!”

 Jawapan : Sekali lagi jawapan adalah sama seperti sebelumnya iaitu masalah bekalan air terawat. Dan tambahan lagi, sekiranya hujan lebat, loji tidak akan mampu memproses air tersebut kerana faktor kekeruhan yang tinggi. Pam loji akan rosak kerana kandungan lumpur yang terlalu tinggi untuk diproses sehingga memaksa loji perlu ditutup. 

Kenyataan III : “Kita akan menggunakan air lombong!”

Jawapan : Masih lagi jawapan yang sama! Air lombong sekalipun, air tersebut perlu dirawat terlebih dahulu dan perlukan loji untuk merawat.

 Kenyataan IV : “Syabas menangguhkan bayaran kepada loji sebanyak RM 2 billion untuk mencipta krisis air!”

Jawapan : Loji ini sudahpun beroperasi pada tahap 121%. Dan semua air yang diproses dijual terus kepada Syabas. Tangki 4 iaitu di Balakong yang boleh memuatkan 4 MG habis digunakan. Apabila air di tangki tersebut sudah mencapai tahap 3-4 inci ataupun setinggi buku lali, tangki tersebut tidak lagi mempunyai tekanan yang cukup untuk menyalurkan air ke isi rumah. Setiap kali air sampai ke tangki 4 ini, habis terus digunakan.

 Kenyataan V : “Kerajaan BN berpakat dengan Syabas untuk tutup bekalan air untuk mencipta krisis air!”

Jawapan : Sekiranya benar, maka loji air tersebut tidak perlu untuk memproses air pada tahap 121% keupayaan. Loji-loji air yang sedia ada sudahpun beroperasi lebih daripada kadar yang sepatutnya. Jika benar Syabas tutup bekalan air, maka melimpah-limpahlah air di setiap tangki simpanan air yang ada di seluruh Selangor.


 Penyelesaian :

 1. Cara penyelesaian yang terbaik adalah dengan membina lebih banyak loji-loji rawatan air si sekitar Selangor.

2. Syabas sudahpun menasihatkan kerajaan negeri 3 tahun yang lalu tentang krisis air yang akan berlaku.

3. Loji Rawatan Air Langat 2 tidak perlu dipolitikkan oleh PKR dan perlu dibina segera untuk menyelesaikan masalah rakyat. Pentingkan rakyat dan bukannya politik parti sahaja.

4. TS Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri Selangor perlu faham dengan jelas krisis air yang dihadapi dan bukannya bercakap dengan sembrono sahaja.

5. Mengikut pandangan profesional dari Puncak Niaga sendiri, sekiranya keadaan ini tidak berubah dan tiada tindakan selanjutnya diambil, Selangor secara keseluruhannya akan mengalami masalah krisis air ini dalam tempoh 10-12 bulan lagi.

6. Masalah bukan tentang air banyak di empangan, tetapi air terawat yang dikeluarkan oleh loji.

Wednesday, 8 August 2012

PENDIDIKAN PERCUMA PAKATAN RAKYAT???

salam semua,






apa jadi ni PAKATAN RAKYAT? BETUL KE NAK BAGI PENDIDIKAN PERCUMA??
KB baru dapat berita Jana Niaga Sdn. Bhd.(JNSB) merayu universiti milik KERAJAAN PARTI KEADILAN RAKYAT (PKR) Selangor itu membayar terlebih dahulu segala tunggakan sebelum operasinya boleh dimulakan kembali!!! JNSB Syarikat konsesi yang bertanggungjawab menguruskan asrama Universiti Selangor (Unisel)!!!

 Ketua Residen Komuniti Siswanya, Norashikeen Mohd. Stap berkata, selagi bayaran tunggakan itu tidak dibuat, syarikat konsesi berkenaan tidak berkemampuan untuk membayar segala kos operasi dan pengurusan termasuk gaji pekerja.

 Sementara itu dalam perkembangan sama, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, masalah asrama yang dihadapi pelajar Unisel ketika ini hanya boleh diselesaikan menerusi timbang tara.

 Menurutnya, mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini mengarahkan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Mohammed Khusrin Munawi untuk menjadi orang tengah dalam isu berkenaan.

 Akhbar hari ini melaporkan kira-kira 1,000 pelajar universiti itu yang mendaftar masuk sejak beberapa hari lalu, belum diberikan kunci asrama di Bestari Jaya sehingga menyebabkan mereka terpaksa menumpang di surau dan rumah rakan di kawasan berdekatan.

-utusan malaysia 8 Ogos-


come on PKR! Takan sampai macam ini sekali, sembang nak bagi free education?
awal-awal dah ada masaalah dengan syarikat konsesi!
belum bagi 1 MALAYSIA FREE EDUCATION LAGI!!
TAKAN NAK BAGI JANJI BERTABURAN LAGI KUT???

Sunday, 5 August 2012

LEE CHONG "AWAY"!!!


salam semua, KB nak ucapkan tahniah kat LEE CHONG WEI! walaupun tak berjaya untuk mendapatkan pingat emas, tidak apa, dalam hati kita sebagai rakyat MALAYSIA, CHONG WEI memang merupakan HERO Malaysia dan kenangan manis setiap pertandingan yang diwakili oleh Chong Wei dah lama terpahat dalam minda rakyat MALAYSIA! .

Rakyat Malaysia "Bengang" Dengan "Bangang" Adun dari DAP ni. Cakap pandai, cuba main tengok. Yang KB tak paham siap membanggakan Lin Dan pula. Chong Wei dah bermain bersungguh-sungguh untuk negara. Jangan riak sangatlah.

Saya rasa mereka ni memang tidak layak menjadi orang MALAYSIA, dan mereka ni memag golongan yang zalim/ kejam, LEE CHONG WEI Bertekanan besar membawa harapan besar semua rakyat dari seluruh negara baik dari Utara mahupun hingga ke timur utk melawan Lin Dan tadi dan jelas melihatkan beliau bermain dengan bersungguh-sungguh memungut setiap mata untuk Malaysia!


Tak rasa malu ke sampai tergamak pula mengejek atau perli LEE CHONG WEI? OTAK "SEWEL"!
"BANGANG"!

Lagi satu, jangan nak POLITIKKAN SUKAN!! BUKAN SEMUA BENDA HANG BOLEH POLITIKKAN!!!

MANOHARAN DAH BUKTIKAN DAP TAK PATRIOTIK??



TAHNIAH DLCW!


Saturday, 4 August 2012

CAYALAH PM!!!

salam semua, KB dengar PM ada bagi duit raya kat orang yang memerlukan di Pahang!



Mazuan Mohamad, 16, yang menghidap penyakit rosak buah pinggang gembira menunjukkan duit raya diterima daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah, Pekan. Dipetik dari Sinar Harian, Sumber gambar BERNAMA.

WE LOVE PM! JANJI DITEPATI! 

Friday, 3 August 2012

IPHONE 5 TERBARU!!!



salam semua, baru-baru ni iphone 5 dah release!!!

Kehadiran model Iphone terbaru ditunggu-tunggu para pencinta gadget dari pelbagai penjuru dunia. Mereka pastinya tidak sabar untuk mengetahui ciri-ciri baru dan apa yang membuat Iphone 5 istimewa.

 Dari AppleInsider, terbongkar bahawa akan ada dua kelainan utama. Iphone 5 dijangka akan menggunakan layar 4.6 Inci dan menggunakan ‘retina display’. Saiz skrin itu sebenarnya sangat berbeza dengan Iphone biasa yang hanya berukuran 4 inci saja.

 Dengan saiz skrin baru dan retina display, Iphone 5 akan mempunyai desitas sebanyak 300 pixel per inci apabila digunakan pada jarak 10 hingga 12 inci. Ciri istimewa lain, adalah ciri yang sudah dipatenkan bernama ‘binding protocol’. Ciri itu memudahkan pengguna menghantar fail, gambar, video, dan data lain. Penghantaran dengan ciri-ciri itu akan kelihatan istimewa kerana boleh dihantar pada rakan berbual ketika kita sedang menelefon.

 Pengeluaran iPhone 5 sehingga kini lebih bersifat khabar angin kerana Apple sendiri belum mengumumkan sama ada ia akan mengeluarkan model berkenaan atau tidak. Jangkaan sebelum ini ia akan dikeluarkan pada musim panas tahun ini tetapi meleset apabila Apple pada tahun lalu menggeluarkan iPhone 4s dan bukan iPhone 5.

Thursday, 2 August 2012

TERBAIK LAH DAP!!!

salam semua, KB terkejut sebenarnya bila nampak satu replika ni. Korang semua pun pasti terkejut dan tak sangka replika macam ni boleh wujud di MALAYSIA SEBUAH NEGARA ISLAM.




LOKASI: PULAU PINANG!!!
REPLIKA ARAK BRO!!! BESAR PULAK TU!!!!
SILAP-SILAP PALING BESAR DI MALAYSIA BRO!!!

Takan kerajaan NEGERI DAP DIAM SAHAJA?
Atau DAP PANDANG SEBELAH MATA SAHAJA?

Terkejut KB beb.



Monday, 30 July 2012

APA JADI "REJIM" PAKATAN???



Kesian Tgk Rejim PAKATAN heboh pasal amik 2ekor Virus BN di Sabah. Depa lupa kah yang dlm sejarah, Rejim Pakatan lah yang paling ramai keluar parti hingga KB rasakan boleh dicadangkan masuk Malaysian Book Of Record, kerana paling ramai Ahli Parlimen dan Adun keluar Pakatan tak sampai  SATU Term. Bersama-sama ini saya senaraikan Ahli REJIM PAKATAN yang sudah meninggalkan Parti Bingai ini....


1 - Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
2 - Bekas Ketua Angkatan Muda Ezam Mohd. Noor
3 - Ketua Penerangan Ruslan Kassim
4 - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
5 - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan
6 - Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
7 - Bekas Naib Presiden Marina Yusuff
8 - Bekas Setiausaha Agung Mohd. Annuar Tahir
9 - Bekas Setiausaha Sulit Anwar Anuar Shaari
10 - Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Lokman Noor Adam
11 - Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan Muhammad Zahid Md Arip
12 - Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan Hamdan Taha
13 - Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
14 - Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah Faizal Julaili
15 - Setiausaha PKR Bahagian Papar Awang Mumin Awang Marali
16 - Bekas Bendahari Agung Abdul Rahman Osman
17 - Bekas Naib Presiden PKR Saidatul Badru Tun Said Keruak
18 - Naib Presiden Jeffrey Kitingan
19 - Datuk Zaid Ibrahim
20 - Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor Nazaruddin Darmawan
21 - Ketua Wanita Kuala Selangor Fauziah Sulaiman
22 - Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, AbdUl Manap Shahardin
23 - Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat
24 - Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak Soraya Sulaiman
25 - Timbalan Ketua PKR Bagan Serai Roshanita Mohd Basir
26 - Ketua Wanita PKR Pulau Pinang Aminah Abdullah

 Kerusi Parlimen
1 - Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
2 - Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
3 - Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
4 - Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
5 - Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
6 - Ahli Parlimen Padang Serai N. Gobalakhrinan

 Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
1 - Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
2 - Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
3 - Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
4 - Adun Lunas - Md Radzi Salleh
5 - Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
6 - Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
7 - Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus KhairuddIn
 8 - Dato Dr Hassan Ali

dengan banyak ahli keluar parti harap nak perintah negara?

MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA PERDANA MENTERI!!!

salam semua, Baru-baru ini pada 7 Ramadhan PM telah mengadakan majlis berbuka puasa. KB sempat hadir join malis ni. Siapa tak nak join beb. Ramai juga pemimpin Mahasiswa hadir. Kalau korang semua nak tahu Dato' Sri Mohd Najib mesra beb. Siap boleh amik gambar, bersalaman dengan tetamu yang hadir lagi. Maaf KB lambat upload gambar-gambar majlis berbuka puasa bersama PM. KB sibuk sikit dengan tugasan lain.








WE LOVE PM!!!


Saturday, 28 July 2012

PEMBUNUHAN BERAMAI-RAMAI ORANG ISLAM ROHINGYA DI MYANMAR


salam semua,



Sekiranya kita ditanya mengenai umat Islam di negara manakah yang tertindas ketika ini, nescaya yang kerap keluar dari mulut kita adalah Palestin, Syria, Afghanistan, Iraq, dan sebagainya. Tapi, berapa ramai di antara kita yang ambil tahu tentang penindasan yang berlaku terhadap umat Islam Rohingya di Myanmar (Burma) sejak sekian lama? Isu Rohingya adalah isu umat Islam sejagat. Jadi, luangkan sedikit masa dan rajinkan diri membaca untuk mengambil tahu isu ini. Ingatlah, bahawa mengambil tahu dan mempunyai kepedulian terhadap orang lain terutamanya saudara seaqidah adalah sesuatu yang sangat dituntut oleh agama Islam yang luhur ini sebagaimana sabda Rasulullah saw yang bermaksud, “Barangsiapa tidak mengambil berat tentang urusan umat Islam, maka bukanlah mereka daripada kalangannya”

 1. Sejak 3 hb Jun 2012 baru-baru ini, 10 orang Muslim di Taunggote, daerah Tongu dibunuh dalam sebuah bas yang sedang pulang dari majlis Tabligh untuk kembali ke Rangoon, oleh sekumpulan pengganas dan kumpulan rasis etnik Rakhine.

 2. Mereka diserang setelah seorang wanita Rakhine dikatakan telah dirogol dan dibunuh oleh orang Rohingya. Lanjutan itu, puak pengganas Rakhine Buddha telah menyerang semua penduduk Islam di Akyap, ibu negeri Arakan

. 3. Manakala kampung Sara Prang dan Tarang Shong di daerah Rathidong telah dibakar semuanya sehingga tidak ada seorang pun lagi yang tinggal. Akibatnya ketegangan telah tercetus apabila orang Islam Rohingya terus dijadikan sasaran oleh Buddhis Rakhine termasuk di kawasan kampung lain di seluruh wilayah Arakan.

 4. Setakat ini pertempuran antara pendudukan etnik Rohingya Muslim dan pihak keselamatan telah merebak ke beberapa perkampungan lain. Laporan yang diterima, polis menembak ke arah penduduk dan sehingga kelmarin beberapa orang telah terbunuh sementara ramai yang cedera.

 5. Berdasarkan maklumat langsung dari Maungdaw, sebenarnya ramai umat Islam Rohingya yang telah dibunuh dalam tempoh beberapa hari yang lalu. Dari berita Kaladan Press Network, dilaporkan 100 orang Rohingya telah ditembak mati dan lebih 500 orang lagi cedera di Maungdaw.

 6. Namun, mayat mereka yang dibunuh telah diangkut oleh tentera dan polis dan sehingga kini tidak diserah kepada keluarga yang berkenaan. Oleh sebab itu tidak ada maklumat tepat bilangan yang terbunuh sehingga kini.

 7. Pelarian Rohingya di Malaysia melaporkan bahawa mereka berhubung langsung dengan keluarga di Arakan dan mendapati ramai yang tercedera tapi tidak dibenarkan mendapat rawatan di hospital. Akibatnya ramai yang mati dalam keadaan tidak mendapat ubat dan rawatan yang diperlukan.

 8. Lebih memeranjatkan, pihak keselamatan, polis dan tentera, kini dilaporkan telah bekerjasama dengan etnik Rakhine untuk melancarkan serangan ke atas etnik Rohingya Muslim. Walaupun darurat diisytiharkan di Maungdaw dan kini di seluruh Arakan, pihak polis dan pengganas Rakhine dilaporkan terus menyerang penduduk Rohingya tanpa belas kasihan.

 9. Pihak berkuasa telah menguatkuasakan Akta 144 yang menghadkan pergerakan penduduk, namun etnik Rakhine telah dibiar bebas berkeliaran di bawah pengawasan polis untuk membakar rumah dan merampas barangan penduduk Rohingya.

 10. Setakat ini, berita yang diterima, empat perkampungan telah diserang dan dibakar. Rumah penduduk di sebuah kampung Samamia Para @ Myothu Gitelah dibakar termasuk sebuah masjid turut dirosakkan.

 11. Rumah orang Rohingya dikawal rapi oleh pihak keselamatan, namun bukan untuk melindungi mereka, akan tetapi untuk menembak mereka jika mereka keluar rumah. Lantaran itu, penderitaan umat Islam Rohinga dalam beberapa hari ini bertambah parah bila mereka tidak dapat keluar dari rumah untuk membeli keperluan makanan seharian.

 12. 9 hb Jun 2012, sebuah kampung iaitu Hazmia Para telah juga diserang dan dibakar. 10hb Jun 2012 , dua kampung paling besar iaitu Warlispara dan Saki Para (dua kampung paling ramai umat Islam Rohingya) yang mempunyai Madrasah dan ribuan pelajar telah diserang oleh pihak Rakhine.

 13. Dilaporkan ramai yang terbunuh , masjid dan Madrasah di kampung tersebut juga dibakar. Dari maklumat terkini, semua perhubungan terputus dari Arakan termasuk tidak membenarkan sebarang rakaman mengenai apa yang berlaku di Arakan. Hanya melalui rangkaian telekomunikasi dari bandar sempadan dengan Bangaladesh iaitu Maungdaw sahaja telefon boleh berfunsgsi untuk mendapat maklumat.

 14. Kutukan keras dilemparkan terhadap pihak berkuasa Myanmar yang sejak 1982 telah melancarkan penghapusan etnik terhadap kaum Rohingya. Umat Islam Rohingya pernah diperlaku secara kejam oleh regim tentera Myanmar pada tahun 1982 yang mengakibat 100,000 orang Rahingya terbunuh.

 15. Kini lebih 400,000 pelarian Rohingya berada di kem pelarian di Bangladesh, 60,000 di Thailand, 150,000 di Pakistan, 40,000 di Malaysia. Puluhan pelarian di kem pelarian di Kutupalong dan Coax Bazar di Bangladesh berada dalam keadaan sangat dhaif kerana pihak berkuasa Bangladesh tidak memberi sebarang bantuan.

 16. Nasib umat Islam Rohingya yang berada di Myanmar berada dalam keadaan yang sangat buruk dan sangat tenat. Undang-undang dan operasi keselamatan Nasaka sejak 1982 telah mengakibat kesengsaraan yang berat ke atas Umat Islam Rohingya yang masih berada di wilayah Arakan, Myanmar .

 17. Antara penderitaan yang dialami ialah perampasan rumah, tanah, ternakan, pemusnahan masjid, arahan tidak dibenarkan membaiki mana-mana Masjid, ratusan Masjid dimusnah dan diganti dengan Pagoda Buddha, perkahwinan dan pergerakkan yang dihadkan hanya dengan keizinan tentera, penangkapan, penyiksaan tanpa bicara, perkosaan wanita dan pemaksaan keluar dari Islam dan dipaksa mengganut Buddha.

 18. Penduduk Rohingya didera sehingga tidak dibenarkan memiliki walaupun pisau atau parang untuk kegunaan di rumah kecuali dengan izin tentera. Malah mereka juga tidak boleh memiliki telefon bimbit. Ada yang ditangkap dan dipenjara sehingga 7 tahun hanya kerana memiliki telefon bimbit. Semoga kerajaan


Malaysia menyatakan pendiriannya mengenai pembunuhan umat Islam oleh regim tentera Myanmar supaya segera mengambil tindakan untuk mengerakkan inisiatif dari pihak ASEAN agar pembunuhan ini dapat dihentikan dan etnik Rohingya dibela dan dilindungi. Kita mesti bertindak tegas jika penyembelihan umat Islam di Myanmar berterusan. Kekejaman regim tentera Myanmar menzalimi umat Islam Rohingya di Myanmar mesti dihentikan! Sila berikan pendirian anda dan sebarkan mengenai berita ini.Masih ramai lagi yang tidak tahu akan peristiwa yang berlaku di Myammar ini.Sekian

Tuesday, 24 July 2012

DUIT RAYA UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN???


salam semua, semalam KB ada terdengar tentang Duit Raya untuk kakitangan kerajaan!

Sebanyak 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar bulan ini. 590,000 pesara kerajaan yang akan menerima Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500.

 Ia diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam sebagai menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara. Pembayaran bonus dan Bayaran Khas Kewangan itu membabitkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

Kerajaan berharap ia meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan serta membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri. Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam.

Photo: Sebanyak 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar bulan ini. 590,000 pesara kerajaan yang akan menerima Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500.
Ia diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam sebagai menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Pembayaran bonus dan Bayaran Khas Kewangan itu membabitkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.Kerajaan berharap ia meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan serta membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri. Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam

ini menunjukkan prihatinnya kerajaan terhadap rakyat Malaysia!

Monday, 23 July 2012

SELAMAT ULANGTAHUN PERDANA MENTERI MALAYSIA!!!


salam semua, hari ini tanggal 23/7 adalah harijadi Perdana Menteri kesayangan kita. WE LOVE PM!!



semoga PM dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan oleh Allah agar PM dapat terus berkhidmat untuk NEGARA MALAYSIA TERCINTA!


Friday, 20 July 2012

SALAM RAMADHAN 1433H!!!

salam semua, KB ingin mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa! Semoga amal ibadat kita diterima oleh Allah.

Di sini KB nak sertakan juga ganjaran PUASA RAMADHAN!



SELAMAT BERPUASA SEMUA!

Monday, 16 July 2012

IM4U!!!


salam semua!

Program IM4U yang berlangsung pada 15 Julai 2012 di Taman Tema KLCC mendapat sambutan meriah dengan kunjungan 40 Ribu dari kalangan pelbagai lapisan masyarakat termasuklah dari kalangan belia.








Wednesday, 11 July 2012

ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!!! SIRI 4: SUMPAH LAKNAT!!!



Salam semua, hari ini KB nak dedahkan video ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!! Kita nilai dan teliti apa yang disampaikan oleh Dato' Dr. Hasan Haji Mohd Ali.







Tuesday, 10 July 2012

SELAMAT ULANG TAHUN YAB TUN DR MAHATHIR!!!


Salam semua,

Selamat ulang tahun ke 87 utk Ayahanda tercinta YAB Tun Dr Mahathir. Moga terus dirahmatiNya. YAB Tun Dr Mahathir terbukti begitu berjaya sekali membawa Malaysia ke kemuncak kejayaan yang sungguh cemerlang sekali selama 22 tahun Tun berkhidmat sebagai Perdana Menteri Malaysia. Syabas Tun.


Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad telah diberi pelbagai nama jolokan dan gelaran, positif dan negatif, oleh pelbagai kelompok manusia, kawan dan lawan, di dalam dan luar Malaysia.Kepada kawan di Malaysia beliau pernah dipanggil `Bapak Perindustrian', `Perwira Melayu', `Bapak IT' dan puluhan lagi gelaran. Kepada kawan di luar Malaysia beliau pernah dikenal sebagai `The Voice of the South, The Master Strategist', `Hero of the Underdog' dan paling terakhir sebagai Ibnu Khaldun abad ke-21.Kepada lawan di Malaysia beliau pernah dicemoh sebagai `Penjahanam Bangsa', `Penjual Harta Negara', `Pembela Korporat Korap' dan pelbagai lagi gelaran yang tak enak bunyinya. Di luar Malaysia, media Barat pernah menggelarnya `The Dictator', `Anti-Semitic', `Authoritarian and Corrupt' dan bermacam lagi nama yang keji bunyinya.Yang menariknya, gelaran-gelaran ini amat terpolarisasi sifatnya, sama ada terlalu memuji-memuja atau sangat negatif dan seolah-olah mengeji.

 Tidak ada gelaran yang `jalan tengah' dalam mana ciri-ciri positif dan negatif tersimpul satu. Maka demikian keadaannya sungguh menarik kepada ramai pemerhati mengenai Dr. Mahathir.Dapat disimpulkan bahawa Dr. Mahathir, biar apa pun gelaran yang diberikan oleh sesiapa saja, adalah seorang tokoh yang mendapat perhatian umum dan cukup luas audiennya, bukan sahaja di Malaysia bahkan di seluruh dunia. Di kalangan anggota ASEAN beliau dianggap sebagai seorang pemimpin yang full-of-substance, atau kental lagi berisi. Dalam UMNO ada yang menganggapnya sebagai seorang magician, yang punyai banyak muslihat dan mantera.

 Ada juga yang melihatnya macam seorang guru besar yang garang dan kuat disiplin serta suka merotan. Tak kurang juga bilangan orang BN dan UMNO yang melihatnya sebagai seorang intelektual, yang dilatih dalam bidang kedoktoran perubatan, tetapi menguasai ilmu dan infomasi yang mendalam tentang pelbagai bidang lain.Kalau kita teliti setiap komen, pemerhatian dan gelaran yang telah diberikan terhadap Dr. Mahathir kita akan dapati beliau mempunyai kesemua ciri tersebut. Seperti cerita kanak-kanak tentang 12 orang buta dengan seekor gajah, tidak ada seorang pun yang memberikan komentar terhadap Dr. Mahathir telah mengalami semua aspek kesan daripada kepimpinannya. Lain orang, lain pengalamannya dalam berinteraksi dengan Dr. Mahathir. Maka lainlah persepsi dan pandangan mengenai beliau.Apabila kita gaur-campur kesemua pandangan ini, maka Dr. Mahathir bukan hanya seorang `gajah', malah jauh lebih besar dari itu.

 Sebenarnya beliau adalah suatu fenomena. Biar sebanyak manapun pandangan yang telah diluahkan oleh pelbagai orang dan yang telah dirakamkan dalam bentuk tulisan, jauh lebih besar lagi bilangan manusia di seluruh dunia yang mempunyai pandangan masing-masing mengenai Dr. Mahathir tetapi tidak meluahkannya secara terbuka. Mungkin mereka tidak ada kesempatan berbuat demikian atau tidak punyai saluran untuk menyuarakannya. Yang menyokong atau membangkang mungkin mengatakan bahawa bangunan Petronas Twin Tower sebagai `Twin Tower Mahathir', perlumbaan kereta Formula 1 di Sepang sebagai `F1 Mahathir', jambatan Pulau Pinang sebagai `Jambatan Mahathir', lapangan terbang antarabangsa Kuala Lumpur, atau KLIA, sebagai `KLIA Mahathir', lebuh raya Utara-Selatan sebagai `Lebuh Raya Mahathir', yang pastinya, dari sudut linguistiks, perkataan atau nama Mahathir sudah menjadi suatu idiom yang telah diterimapakai dan digunakan dalam wacana rasmi dan perbualan seharian di Malaysia. Apabila sesuatu hal atau seseorang mempunyai pengaruh dan kesan yang bagitu luas dan mendalam dalam sesebuah masyarakat, lokal dan global, seperti kini yang dialami oleh Dr. Mahathir, maka, dari sudut sosiologikal, ia mengangkat sesuatu hal atau tokoh berkenaan ke taraf suatu fenomena.

 Maka tidaklah keterlaluan untuk mengungkapkan Dr. Mahathir sebagai suatu fenomena. Inilah pertama kali seorang pemimpin Malaysia boleh dikategorikan sedemikian. Yang paling penting ialah tempoh jangka waktu yang panjang beliau menerajui Malaysia. Beliau bermula, awalnya, sebagai seorang Menteri Kabinet, pada 1974, dan akhirnya menjadi Perdana Menteri, pada 1981 dan bersara pada 2003. Ertinya, beliau telah menjadi Menteri Kabinet kira-kira 30 tahun dalam tempoh 46 tahun Malaysia merdeka.Yang paling signifikan ialah fakta bahawa hampir 22 tahun, dalam tempoh 30 tahun beliau menjadi Menteri Kabinet itu atau dalam tempoh 46 tahun Malaysia merdeka, beliau telah menjawat jawatan Perdana Menteri. Oleh kerana jawatan-jawatan kabinet yang telah beliau sandang itu, seperti Menteri Pelajaran dan Menteri Perdagangan dan Perusahaan Antarabangsa, adalah jawatan-jawatan yang sangat tinggi profilnya di pandangan masyarakat tempatan dan dunia, maka beliau senantiasa berada dalam pemerhatian umum, setidak-tidaknya dalam radar sosial setiap rakyat Malaysia.

 Dalam bidang kajian demografi, tempoh 30 tahun itu dihitung sebagai satu generasi. Maka Dr. Mahathir telah memerintah selama satu generasi. Oleh yang demikian, segala dasar dan pelaksanaan dasar yang digubalnya mengesankan setidak-tidaknya tiga generasi, iaitu, generasi beliau (yang berumur 50-an semasa beliau mula-mula menjadi Menteri Kabinet), generasi yang lahir lepas kemerdekaan 1957, dan generasi yang lahir selepas beliau menjadi Menteri Kabinet. Ini bermakna kesan pelaksanaan semua dasar yang diperkenal oleh Dr. Mahathir telah mengesankan tiga generasi rakyat Malaysia. Tidak pernah seorang Perdana Menteri Malaysia sebelum beliau memerintah lebih dari satu generasi.Faktor jangka waktu ini sangat signifikan dalam meletakkan beliau sebagai seorang pemimpin yang mencapai taraf fenomena. Kerana beliau punyai waktu yang relatifnya sangat panjang untuk memperkenalkan sesuatu dasar, melaksanakannya, merobahnya bila perlu dan memperkenal sesuatu yang baru. Dalam kata lain, kita telah didedahkan kepada pemerintahan gaya Mahathir cukup panjang. Dalam tempoh berkenaan beliau telah mampu atau terpaksa menangani pelbagai isu domestik yang mencabar.

Dalam tempoh berkenaan juga beliau mempunyai waktu dan ruang untuk menerobos ke arena politik antarabangsa dan melibatkan diri dengan aktif. Dalam konteks Malaysia, beliau telah melakukan satu anjakan paradigma penting dalam bidang ekonomi yang mengesankan kehidupan setiap rakyat Malaysia. Beliau telah merobah wajah ekonomi Malaysia daripada bergantung kepada komoditi utama, seperti bijih, getah dan kelapa sawit, kepada yang berorientasikan pengeluaran industri untuk eksport. Dalam bidang pengeluaran industri ini pula Malaysia tidak hanya menumpukan kepada pengeluaran dan eksport barangan yang menggunakan teknologi rendah dan sederhana (seperti industri membuat pakaian, bahan elektronik dan lain-lain) tetapi juga yang menggunakan teknologi tinggi (seperti industri automobil, ICT dan aeroangkasa). Limpahan ekonomi daripada anjakan paradigma ekonomi ini telah dirasakan oleh rakyat Malaysia dengan meningkat berlipat gandanya pendapatan per kapita daripada sekitar AS$800 ke AS$3,000 dalam tempoh dua dasawarsa.

 Loncatan pendapatan per kapita inilah yang dijadikan bahan bualan dan pujian, malah menimbulkan semacam rasa ajaib, di kalangan pimpinan negara-negara Dunia Ketiga, OIC, dan juga pimpinan negara maju G7 serta badan-badan dunia seperti Bank Dunia dan IMF.Kejayaan ekonomi ini pastinya telah melibatkan pembentukan rangkaian hubungan bilateral dan multilateral dalam bidang ekonomi dengan pelbagai negara di dunia dan juga dengan gergasi-gergasi syarikat multinasional global. Berlandaskan hubungan ini dan juga kejayaan yang dicapai telah memungkinkan beliau menerobos ke arena politik antarabangsa.Beliau telah memprofil Malaysia, di pentas politik global, sebagai sebuah middle-range power, justeru melipat gandakan kegiatan Malaysia dalam ASEAN, APEC, Pergerakan Negara-negara Berkecuali (NAM), Mesyuarat ASEAN-Eropah (ASEM) dan akhir-akhir ini OIC. 

Melalui platform wacana Selatan-Selatan dan Dialog Antarabangsa Langkawi beliau bukan sahaja meletakkan Malaysia sebagai sebuah kuasa politik bahkan juga sebagai satu model pembangunan ekonomi yang boleh dijadikan ikutan.Banyak lagi kegiatan yang boleh disenaraikan yang telah dilaksanakan oleh Dr. Mahathir dalam tempoh 30 tahun sebagai Menteri Kabinet termasuk 22 tahun sebagai Perdana Menteri, yang mengesankan manusia dalam dan luar Malaysia.

Tidak semuanya berjaya. Adunan kejayaan dan kegagalan beliau itu telah memperkukuhkan lagi klise bahawa manusia itu tidak sempurna.Kejayaan beliau dalam ketidaksempurnaan itulah yang telah menjadi buah mulut sedunia dan akan terus menjadi buah mulut. Inilah yang sebenarnya telah mengangkat Mahathir ke taraf suatu fenomena. - Prof Datuk Dr. Shamsul Amri Baharudin adalah Pengarah Institut Kajian Oksidental (Ikon).



Wednesday, 4 July 2012

KENAPA SELANGOR ASYIK NAK JUAL ASET NEGERI??





Salam semua, KB nak update tentang Selangor hari ni!

UNISEL adalah universiti yang didirikan di bawah usaha kerajaan BN Selangor pada 1999. Sejak dari itu, tidak pernah pun UNISEL kena jual asetnya berharga berjuta-juta kepada orang lain untuk menampung kewangan universiti tersebut.

 Tetapi KENAPA BILA PAKATAN PEGANG NEGERI SELANGOR, TANAH UNISEL NAK DIJUAL? Beginikah yang dikatakan sebagai Negeri Berkebajikan...kebajikan cara apa kalau aset2 yang penat-penat dibina senang-senang je nak jual? Rakyat negeri Selangor perlu bertindak dari negeri ini terus dihancurkan sewenang-wenangnya oleh Pakatan.

Sunday, 1 July 2012

ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!!! SIRI 2(2): MORAL PEMIMPIN!!!

Salam semua, hari ini KB nak dedahkan video ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!! Kita nilai dan teliti apa yang disampaikan oleh Dato' Dr. Hasan Haji Mohd Ali.



Friday, 29 June 2012

ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!!! SIRI 2: MORAL PEMIMPIN!!!


Salam semua, hari ini KB nak dedahkan video ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!! Kita nilai dan teliti apa yang disampaikan oleh Dato' Dr. Hasan Haji Mohd Ali.




INI SIRI 2. NANTIKAN LAGI!!!



Wednesday, 27 June 2012

ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!!! SIRI 1: MUAZAKARAH!!!



salam semua, hari ini KB nak dedahkan video ISU SEMASA BERSAMA HASAN ALI!!
Kita nilai dan teliti apa yang disampaikan oleh Dato' Dr. Hasan Haji Mohd Ali.

selamat menonton!!!!!




KB nak korang semua nilai intipati video ini. Ini baru siri 1! banyak lagi KB nak dedahkan!!!

Sunday, 24 June 2012

JASA ANWAR KEPADA NEGARA!!!

salam semua, apa khabar semua? minta maaf sejak kebelakangan ini KB sibuk sikit. tapi hari ni KB nak update tentang Anwar!


Selagi adanya Anwar, negara menjadi tak aman!
Selagi adanya Anwar, negara dirosakkannya!
Selagi adanya Anwar, rakyat tidak akan mati!
Selagi adanya Anwar, rakyat akan bangun dan menentangmu!
Hidup Anwar, Mati rakyat Rosak Negara!






Tuesday, 19 June 2012

CIRI-CIRI ULAMA PEWARIS NABI S.A.W!!!



salam semua, hari ini KB nak senaraikan ciri-ciri Ulama Pewaris Nabi S.A.W.


Berikut adalah ciri-ciri Ulama Pewaris Nabi s.a.w

 1. Ulama dikenali dengan ilmunya dan keteguhan pendiriannya. Mereka terpelihara daripada terjebak ke dalam perkara-perkara yang syubahat. Ulama dikenali dengan jihad, dakwah, pengorbanan dari segi waktu, harta benda, nyawa dan kesungguhan mereka di jalan Allah.

 2. Ulama dikenali dengan ibadah dan khusyuk mereka kepada Allah. Ulama dikenali dengan jauhnya mereka dari keburukan dunia dan pujuk rayunya. Ulama dikenali dengan pengakuan oleh umat Islam dan jumhurnya dari kalangan ahli hak.

 3. Ulama adalah orang yang tidak menginginkan kedudukan, dan membenci segala bentuk pujian serta tidak menyombongkan diri atas seorang pun. Dia yang tidak hasad kepada seorang pun yang berada di atasnya dan tidak menghinakan orang yang ada di bawahnya dan tidak mengharapkan balasan dalam menyampaikan ilmu Allah.

 4. Ulama yang tawaduk juga tidak mengaku mempunyai ilmu yang tinggi, tidak berbangga dengan ilmunya atas seorang pun, dan tidak mudah menghukumi orang yang jahil yang melanggar larangan Allah SWT, sebaliknya dengan lemah lembut menasihati mereka dengan cara yang penuh hikmah.

 5. Ulama akan mengamalkan ilmu yang dimilikinya. Nabi SAW bersabda maksudnya : "Sesungguhnya orang alim itu adalah orang yang beramal dengan apa yang dia ketahui" (Hadis dalam Sunan ad-Darimi) Sayyidina Ali berkata : "Wahai orang yang mempunyai ilmu! beramallah kamu dengannya kerana sesungguhnya orang yang alim itu adalah orang yang beramal dengan ilmu yang dia ketahui serta selaras antara ilmunya dengan amalannya."

 6. Ulama ini meneruskan tugas nabi iaitu mengajar, mendidik, membersihkan hati umat daripada syirik dan maksiat serta berdakwah dan memerintah mengikut perundangan Allah sebagaimana kita fahami daripada ayat 2 surah al-Jumaah .

 Firman Allah SWT maksudnya : "Dialah (Allah) yang telah mengutuskan kepada kalangan orang-orang arab yang buta huruf seorang rasul dari bangsa mereka sendiri yang membacakan ayat-ayat Allah yang membuktikan keesaan Allah dan kekuasaanNya. Dan membersihkan mereka daripada aqidah yang sesat serta mengajarkan mereka kitab Allah dan hikmat pengetahuan yang mendalam mengenai hukum-hukum syariat. Dan sesungguhnya mereka sebelum kedatangan nabi Muhammad s.a.w adalah dalam kesesatan yang nyata" (Surah al-Jumaah ayat 2)

 Hadis diriwayatkan oleh imam Bukhari dan Muslim dalam sahih daripada Abdullah bin Umar telah berkata : "Aku mendengar Rasulullah SAW telah bersabda yang bermaksud : 'Sesungguhnya Allah tidak menarik ilmu dengan menariknya secara mengejut sebaliknya Allah akan menarik ilmu itu dengan mematikan para ulama sehingga tiba suatu masa yang tiada lagi ada ulama maka manusia akan memilih ketua-ketua mereka dari kalangan orang jahil lalu apabila mereka ditanya maka dikeluarkan fatwa yang sesat maka sesatlah mereka serta menyesatkan pula orang lain."


Monday, 18 June 2012

LAGI BUDAK HINA SULTAN JOHOR!!!


LAGI BUDAK HINA SULTAN JOHOR!!!!!!!!!

Ahmad Shukri b Kamarudin

 Setiausaha Media Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)

 Penyokong Pakatan Haram Twitter: http://twitter.com/shukri_rembau

 Facebook: https://www.facebook.com/ahmadshukri.kamarudin

 Rukun Negara puak Pakatan,
 Nombor 1 adalah Kebiadapan Kepada Raja dan Negara!


Sunday, 17 June 2012

PERUTUSAN Y.A.B PERDANA MENTERI DATO' SERI NAJIB SEMPENA ISRAK DAN MIKRAJ 1433 HIJRAH!!!






Salam semua,Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia, Saudara dan saudari sekalian,

1. Alhamdulillah, sekali lagi kita diberi kesempatan untuk bertemu bulan Rejab, dengan harapan akan disusuli dengan Syaaban seterusnya menikmati kemuliaan beribadah di bulan Ramadhan. Sesungguhnya, 27 Rejab secara tradisinya membawa ingatan kita kepada satu peristiwa agung yang tiada taranya, iaitu Peristiwa Israk dan Mikraj. Biarpun kisah ini berlaku melebihi 1400 tahun yang lalu, tetapi kerelevanan dan kepentingannya adalah amat signifikan buat umat Islam.

2. Sememangnya, ini adalah sesuai dengan apa yang terkandung dalam kitab suci Al-Quran apabila Allah SWT memaktubkan peristiwa agung Israk melalui firman-Nya dalam surah al-Israa^ ayat pertama yang bermaksud:-“Maha Suci Allah yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidilharam (di Mekah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah Yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.”

3. Sebaiknya, selain kita mengagumi peristiwa ini secara harfiah, adalah lebih afdal kiranya kita menjadikannya pedoman bagi mendepani cabaran semasa umat hari ini. Sebagaimana para nabi telah disatukan untuk berimamkan Rasulullah SAW di Masjidil Aqsa, demikianlah kita perlu bersatu untuk mempertahan serta menegakkan agama Islam.

 4. Kita juga mestilah mengiktibari peristiwa Israk dan Mikraj ini untuk mengukuhkan akhlak kita sebagai seorang muslim yang unggul terutamanya melalui solat dan ibadah-ibadah yang lain. Rasulullah SAW sentiasa menyeru kita agar menjaga solat dan akhlak. Akhlak yang kurang baik dan keruntuhan moral oleh segelintir umat Islam kini berpunca daripada solatnya yang tidak khusyuk menyebabkan mereka masih melakukan perbuatan keji dan maksiat. Justeru, pelaksanaan solat yang khusyuk berupaya menjadi benteng untuk mengukuhkan kekuatan akidah dan akhlak umat Islam bagi menghadapi segala serangan sosial masa kini.

5. Menyaksikan apa yang berlaku di luar negara, kita seharusnya bersyukur dengan kestabilan sosial, politik dan ekonomi yang dianugerahkan oleh Allah SWT kepada kita. Ini semua memerlukan dukungan dan peranan semua pihak. Syukur Alhamdulillah, baru-baru ini kita telah dinobatkan sebagai negara paling selamat di Asia Tenggara dalam Indeks Keamanan Global. Justeru, saya menyeru segenap lapisan masyarakat agar menyokong usaha-usaha kerajaan dan mengambil bahagian dalam membina persekitaran negara yang aman dan selamat.

6. Sesungguhnya, institusi masjid yang menjadi teras di dalam peristiwa bersejarah Israk dan Mikraj ini telah mengingatkan umat Islam dengan ikatan erat mereka dengan Masjidil Aqsa dan Baitulmaqdis. Dunia menyaksikan, bagaimana Malaysia terus istiqamah dengan pendirian kita menentang kezaliman dan keganasan rejim zionis Israel di Palestin tanpa berdolak-dalik.

 7. Akhirul kalam, saya dan keluarga mengajak semua umat Islam di negara ini bersama-sama mengiktibari Peristiwa Israk dan Mikraj ini. Semoga penghayatan kita kepada peristiwa hebat ini menjadikan hari esok kita lebih baik daripada hari ini. Insya-Allah.Wabillahi Taufik Walhidayah Wassalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Saturday, 16 June 2012

PEMBANGKANG KENA TANG DAHI DUA KALI!!!

salam semua, KB terjumpa video ni pulak.






pandai "spin" rupanya geng geng PEMBANGKANG NI!!!!!

Friday, 15 June 2012

PEMBANGKANG KENA TANG DAHI SEKALI!!!

salam semua, tadi KB terjumpa video ni.

SELAMAT MENONTON!



Terbaiklah YB Zulkifli Noordin membongkar segala-galanya!
Rupanya pandai pembangkang putar belit!

SULTAN JOHOR MURKA TERHADAP NIZAR!!




salam semua,

baru baru ini, DYMM Sultan Johor murka terhadap Nizar! Baginda bertitah

"Baru-baru ini, ada pemimpin politik yang secara terang-terangan mengkritik tindakan saya membida nombor pendaftaran di Jabatan Pengangkutan Jalan(JPJ). Adakah dia lupa tentang adab melayu? Atau sememangnya dia seorang yang jahil dan cetek dan akalnya?

"Janganlah cuba berlagak pandai jika tidak berilmu dan janganlah mengeluarkan kenyataan sesuka hati jika tidak tahu perkara yang sebanar. Bukankah berdiam itu lebih baik daripada berkata yang tidak baik.

"Kepada pemimpin seperti ini, nasihat saya "janganlah sibuk mencari kudis di kaki orang lain sedangkan tokak di kaki sendiri tidak mampu diubati." titah baginda semasa merasmikan Pembukaan Penggal Persidangan Kelima Dewan Negeri Johor Ke-12 di Kota Iskandar di sini.

Sultan Ibrahim bertitah, setiap tindakan yang baginda buat adalah mengikut cara dan jalan yang betul dan setiap kebajikan yang dilakukan tidak perlu diperbesarkan.

"Tindakan pemimpin ini bukan sahaja mendatangkan kemurkaan kepada saya, tetapi juga satu penghinaan kepada rakyat dan kedaulatan negeri Johor. Saya harap dia sedar siapa diri dia dan kesilapan yang telah di buat.

"Jika hendak minta maaf, mintalah maaf kepada semua rakyat Johor, bukan kepada saya seorang sahaja.

"Pepatah Melayu sering mengingatkan terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.

"Saya juga ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada ahli-ahli gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan seluruh rakyat Johor yang telah memberikan sokongan kepada saya dan menyembah ikrar taat setia yang tidak berbelah bahagi untuk sama-sama menjaga kedaulatan raja dan negeri Johor Darul Takzim yang kita sayangi ini" titahnya.



Tuesday, 12 June 2012

WWW1 MILIK SATRIA NEO!!!!!



salam semua,

akhirnya terjawab sudah teka-teki bahawa kereta manakah bakal diberi nombor WWW1 oleh DYMM TUANKU SULTAN JOHOR. SATRIA NEO KERETA NASIONAL menjadi pilihan DYMM TUANKU SULTAN JOHOR.

KB dengar-dengar Nizar nak berjumpa dengan Sultan Johor secara peribadi kerana kebiadapan Nizar mempertikaikan no plat yang yang berjaya Sultan Johor bida! 

KB nak pesan jangan sampai Rakyat Johor naik menyampah dengan Nizar dan tak bagi Nizar jejak Johor!


HARGA MINYAK RON 95 LAGI MAHAL DARIPADA RON 97!!!

salam kepada semua.

apa khabar semua? artikel kali ini KB nak kupas sedikit mengenai harga minyak di Malaysia!
percaya atau tidak, HARGA MINYAK RON 95 LAGI MAHAL DARIPADA RON97! mesti ramai yang tidak tahu tentang fakta sebenar ini. Pada dasarnya, harga petrol bagi kedua-dua minyak ini lebih murah berbanding harga pasaran iaitu RM3.38 seliter bagi RON97 dan RM3.18 seliter bagi RON95 kerana kerajaan tidak mengenakan cukai jualan sebanyak 58sen. Prihatinya Kerajaan mengambil keputusan untuk tidak mengenakan cukai jualan bagi memastikan pengguna tidak dibebani dengan harga petrol yang tinggi. Tidak cukup dengan TIDAK MENGENAKAN CUKAI JUALAN, KERAJAAN MENANGGUNG PULA SUBSIDI SEBANYAK 70SEN BAGI MEMBOLEHKAN RON95 DIJUAL PADA RM1.90 SELITER!!






Saturday, 26 May 2012

LIMA CIRI-CIRI BELIA MASA HADAPAN!!!!!

salam semua,

133_najib-budget.jpg (300×276)

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak menggariskan 5 ciri belia yang boleh menjamin masa depan negara iaitu:

1) Cintakan Keamanan
2) Beradab
3) Berhemat Mulia
4) Tertib
5) Menghormati Undang-Undang


AYUH BELIA MALAYSIA! MARI KITA AMALKAN CIRI-CIRI TERSEBUT DEMI MALAYSIA TERCINTA!



Tuesday, 22 May 2012

HIMPUNAN JUTAAN BELIA!!!

salam semua




KB ingin menjemput semua belia Malaysia dari seluruh pelusuk negara untuk menghadiri dan memeriahkan HIMPUNAN JUTAAN BELIA!


Banyak aktiviti-aktiviti yang menarik akan berlangsung! AYUH SEMUA!

Monday, 21 May 2012

BERSIH 3.0 YANG TIDAK BERSIH!

salam semua,

KB sebenarnya tertarik untuk mengupas tentang isu BERSIH 3.0 yang hakikatnya TIDAK BERSIH!!

mula-mula KB berasa sangat bangga melihat bendera MALAYSIA berkibar di DATARAN MERDEKA. KB berasa bertuah kerana dilahirkan di bumi MALAYSIA yang AMAN, MAKMUR, SEJAHTERA dan MEMBANGUN ini.


tetapi MALANGNYA, wujud manusia yang "tidak pernah menghargai keamanan" yang telah kita kecapi sehingga sanggup mewujudkan kekecohan di MALAYSIA TERCINTA dengan berdemonstrasi di jalanan.






Bersih+3.0.jpg (640×403)


INI TIDAK BERSIH!!!!

APAKAH TUNTUTAN BERSIH 3.0?




jawatankuasa pilihan khas (PSC) telah ditubuhkan untuk menambahbaik Sistem Pilihan Raya Malaysia. 7 tuntutan daripada 8 tuntutan yang di kemukakan oleh Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (BERSIH) diterima! Tetapi yang cukup mengecewakan BERSIH yang diketuai oleh "Amburger" tidak berterima kasih atau menghargainya! 


RAFIZI VS KHAIRY!!


DEBAT PTPTN!

Salam semua. Esok akan berlangsungnya debat antara RAFIZI dan KHAIRY.

Tapi KB lebih berminat untuk mendengar KHAIRY berdebat! KB melihat KHAIRY lebih matang menyatakan dan menyuarakan pendapat dan KHAIRY menyatakan lebih banyak fakta dan "figures". Sebagai contoh ketika beliau berdebat dengan "AMBURGER" sebelum ini mengenai BERSIH 3.0. KHAIRY kelihatan lebih tenang ketika berdebat dan tidak menggunakan emosi!

"ALL THE BEST KJ"!!!!!!!!

Mari kita nilai fakta dan isi-isi yang bakal didebatkan oleh mereka! 

Saturday, 19 May 2012

TUNKU AZIZ UMUM KELUAR PARTI??

salam kepada semua.

   Baru-baru ni agak kecoh jugak apabila Tunku Aziz selaku Naib Pengerusi DAP umum keluar parti!!! KB dengar beliau ada mencetuskan kontroversi apabila menegaskan pendirianya menerusi kenyataan media tidak bersetuju dengan keputusan menganjurkan BERSIH 3.0 di dataran merdeka. Antara sebab beliau tidak bersetuju dengan BERSIH 3.0 kerana peserta bakal berdepan dengan risiko yang amat tinggi dalam soal keselamatan.

  Pendirian beliau ini sudah pasti diselar oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim serta "sahabat seperjuanganya" Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

  Beliau mengumumkan perletakan jawatan keahlian DAP berkuatkuasa 14 Mei.



KUALA LUMPUR: Former DAP vice-chairman Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim has made an impassioned call to the people to support the leadership of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.
Give Najib the chance and time to see his transformation programmes currently being implemented, come into fruition, he said in an interview with Bernama.
sumber The Star


KB berpendapat bahawa pendirian Tunku Aziz ini betul. Tetapi malangnya seperti biasa, tidak disenangi oleh PARTI PEMBANGKANG! Mungkin pucuk pimpinan "PEMBANGKANG" sahaja yang betul??

Wednesday, 16 May 2012

SELAMAT HARI GURU!!

salam semua.

KB ingin mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru di Malaysia. Terima kasih guru kerana mendidik tanpa jemu. Guru ibarat lilin yang membakar dirinya untuk menerangi orang lain. Banyak pengorbanan dilakukan guru hanya untuk melihat anak muridnya berjaya. Guru tidak pernah jemu menegur, mengajar, dan memperbetulkan apa yang salah.

Rasulullah saw bersabda, "Apabila anak Adam (manusia) meninggal dunia maka putuslah amalanya kecuali 3 perkara, iaitu sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakan untuknya." (HR. Muslim)

Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik GURU.
 




GURU INOVATIF MELONJAKKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA.

Sunday, 13 May 2012

APABILA MERAH TEWAS!

Salam, merah yang KB maksudkan ialah MANCHESTER UNITED!!

article-0-08EFB0F4000005DC-704_306x439.jpg (306×439) Crying shame: Patrice Evra weeps as the title that seemed to be theirs was snatched away


dalam 1minit apa-apa boleh berlaku. Tapi sejarah MANCHESTER UNITED telah memenangi EPL 11 kali sejak dari 1992! Cuba lagi musim depan MANCHESTER UNITED!


Let's party! Manchester City's jubilant players lift the Premier League trophy after the late drama

Now we rule the city: Manchester City fans celebrate with a banner aimed at their rivals

Apa-apa pun, tahniah KB ucapkan kepada MANCHESTER CITY!!!!!